Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu aniżeli przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on właściwy technicznie i banalny.