Mnóstwo firm deleguje swoich pracowników. Powodowy mogą być rozmaite, w zależności od kwestyj jakie muszą ustalić. Niejednokrotnie są to krótkie wyjazdy służbowe innym razem dłuższe i bardziej czasochłonne wyjazdy. Jednym z powodów są różnego rodzaju konferencje lub posiedzenia, innym szkolenia lub praca na dłuższy okres w siedzibie firmy będącej poza granicami kraju. Przed samym wyjazdem pracownika należy załatwić szereg spraw. Każdy dodatkowo powinien znać swoje prawa, pracownik musi mieć pojęcie jaką prace będzie musiał wykonywać w nowym tymczasowym miejscu pracy. Należy również dopełniać inne wymagania jakie stawia nam państwo pracownicy delegowani
. Szereg załatwiań czeka pracodawcę nie tylko w na miejscu ale również w kraju do którego ma być delegowany pracownik. Dzięki odpowiednim dyrektywom jakie inauguruje Unia większość wątpliwości zostaje rozwiązana. Ponieważ jest ona ciągle dopracowywana trzeba być na bieżąco z wszelkimi informacjami.